Oi que m’entens?




Oi que m’entens?
(Castellar del Vallès, 01/07/2020)

Transito per la senda del verb
fent ziga-zagues, sense destí
amb un posat sublim, superb,
en regalim d’ego pel camí.

Oi que m’entens?

Buido a raig la meva pensa
en pluja dispersa, sense sentit,
en sublimació fosca i densa:
mira que en sóc, de malparit.

Oi que m’entens?

Això no és pas un jeroglífic
tot i que té diverses façanes;
tampoc no és un discurs magnífic
ni apte per a ments sanes.

Oi que m’entens?

Estic amarat de mots encreuats
en desig d’engalavernar-los,
de pintar versos endauats
i amb la rosa dels vents dispersar-los.

Oi que m’entens?

Vull una turmenta de poesia
on esbandir-me de l’humà brot,
beure’m tan dolça malvasia
i creure’m feliç, cagum tot!

Oi que m’entens?

Abomino dels extremismes
(cotilles dels plurals pensaments)
niats en els metabolismes
del éssers racionals excloents.

Oi que m’entens?

Però tampoc ve d’un pam,
cal tenir marge de maniobra
i mantenir-me lluny de l’ham
de creure important allò que sobra.

Oi que m’entens?

El meu paradís és l’oníric
on s’esvaeixen totes les fronteres,
on es confon l’ideal amb l’empíric
en imatges fugisseres.

Oi que m’entens?

Fes les teves elucubracions,
mai sabràs què vull dir;
faràs qualques aproximacions
gratant sense aprofundir.

Oi que m’entens?

Un pensador amb pedigrí
gosarà escriure una crítica
i farà ufana d’entrar en mi,
en verborrea sodomítica.

Oi que m’entens?

I voldrà lluir la seva pensa
en autòpsia del meu escrit
cercant la seva glòria immensa.
- Què t’has cregut? Malparit!

Oi que m’entens?

Però jo gaudeixo i desbarro,
tot ho esmicolo i trinxo
buidant, pel pap, tot el tarro
reclòs dins del meu ninxo.

Oi que m’entens?

I vinga amb la mètrica i la rima,
ordenant la voluble sinapsi
d’aquesta ànima que m’estima
encara que, de vegades, col·lapsi.

Oi que m’entens?

Estic carregat de cafeïna,
activat i amb el nervi a punt
per a deixar l’avorrida rutina 
i engegar-ho a pastar tot junt.

Oi que m’entens?

Avui bufo dos sisos
amb la memòria plena de viatge,
carregat de mots imprecisos
en el meu efímer equipatge.

Oi que m’entens?

Doncs, apa.
Que et vagi bé!

..ooOoo..