Ja no vull ser poeta ...


 Ja no vull ser poeta ...

(Castellar del Vallès, 08/03/2021)

Estic ben fart de mirar-me el melic
o de buscar motius per a la lírica
en aquesta època, banal i empírica;
buida d’esma, borda de l’embolic
en ferma còpula amb la grolleria.

Mai vaig pensar que el verb s’acotaria
entre veus esquerpes i roents
nascudes de goles mal afinades;
finestres de penses agosarades,
abduïdes, ermes i excloents.

És poesia el cant a la beutat?
És més fàcil trobar l’oda xarona,
en cursileria que s’abraona
sens pudor, òrfena de pietat,
dins les veus impostades i banals.

Són poemes les xarxes socials?
És el vers dins la mar bruta i botxina?
Al pètal sota l’envàs rovellat?
Potser és a la gentalla emmotllat
l’apariat en rima que adoctrina.

Em passen les ganes de ser poeta
vestint un heterònim pessimista,
però enganyo murri la meva vista
fotent-li pel darrere la traveta.
I veus? Ja tinc nou poema a la llista.

..ooOoo..