Res no es nou

 

Res no és nou
(Nadal, 24/12/2021)

El de la barba blanca vestit de vermell.
El rei negre cavalcant un camell.
La vaca que mostra al nas un anell.
El nen que, del cul, se li enceta la pell.
El fuster que dubta fins i tot d'ell.
Fent el bressol s'ha fet mal al canell.
La mula que, del coll, li penja un cascavell.
La mare feliç que (diu) ha rebut un diví consell.
Un pastor omple de viandes el seu farcell.
Un vers a la porta gravat amb cisell.
Un que fa d'àngel es pentina el serrell.
Un ratolí es trenca el pit al tinell.
Al Mercadona venen besuc al taulell.
La felicitació porta enganxat un segell.
Al rei ros no li funciona l'aparell.
Al darrere trobareu cagant un vell.
Els pastors beuen vi d'un botell.
En acabar se'n van cap al bordell.
És tot l'enganyifa del cadell.
Allà no en trobareu, de columnes amb capitell.
Qui diria que d'allò vindria tan gran desgavell.
Als arbres dorm temorenc l'estornell.
A la meva terra no vull aquest mantell.
Doneu-me més torrons amb moscatell.
Jo faig servir el meu propi pinzell.
Em miro aquestes dates de gairell.
Em treuen de polleguera d'un rampell.
Aquí us quedeu, me'n vaig cap a Sabadell.
I, al final, trobaré la fava dins del tortell.
Apa! Gaudiu tots del porcell.

..ooOoo..